Velikonoční plechovky se Svijanským Mázem 11 % v prodejnách LIDL

Jako první český pivovar uvádějí Svijany na trh plechovková piva bez pasterizace. První šarže půllitrových plechovek se Svijanským Mázem 11 % bude pro zákazníky připravena na Velikonoce a ponese speciální velikonoční motiv. Tento týden k dispozici taky v prodejnách LIDL. 
Po slavnostním uvedení nové plnicí linky na plechovky koncem března už bude pivovar dodávat téměř výhradně plechovky s nepasterizovaným pivem, stejně jako je tomu od roku 2000 i v případě sudového a lahvového balení piva ze Svijan. „Pasterace, tedy tepelné ošetření, se provádí s cílem prodloužit dobu trvanlivosti piva. V důsledku zahřívání a oxidace se však při ní mění senzorické vlastnostipiva, ničí se enzymy a další zdraví prospěšné látky, a mimo jiné se také snižuje trvanlivost pěny. Chuť nepasterovaného piva je čistší a těkavé chmelové silice, jejichž obsah v pivu pasterace rovněž dramatickysnižuje, mu dodávají příjemně chmelovou pivní vůni. Proto jsme mělipři plánování nové plnicí linky okamžitě jasno v tom, že stejně jako v sudech a lahvích chceme našim zákazníkům nabízet nepasterované pivo také v plechovkách,“ říká svijanský sládek Petr Menšík. Postupně začne pivovar do plechovek stáčet i nepasterovanou Svijanskou Desítku 10 %, Svijanského Rytíře 12 %, prémiový ležák „450“ a speciál Svijanský Kníže 13 %. Celkem letos plánuje vyrobit 20 tisíc hektolitrů piva v půllitrových plechovkách. Plechovky s nepasterovaným pivem přitom budou mít stejnou dobu trvanlivosti jako dosud vyráběné pasterované plechovkové pivo, tedy šest měsíců.

Pivovar: 
Související články: