Plzeňský Prazdroj přichází s další novinkou v rámci svého programu Volba sládků. Po listopadovém ležáku První, který vařil spolu s Pivovarem Matuška, nyní nechá samotné spotřebitele, aby si zvolili, jaké pivo chtějí uvařit. To pak nabídne během června ve více než dvanácti stovkách tuzemských hospod a restaurací.
Rozmarná volba, jak se interaktivní projekt jmenuje, je v tomto rozsahu v Česku jedinečná, protože veřejnost může výsledný produkt ovlivnit od začátku do konce. „Název projektu odkazuje na poetiku knihy Vladislava Vančury. Zvolili jsme jej s ohledem na začátek léta, kdy vybraný speciál nabídneme v hospodách. Jsme opravdu zvědaví, pro jaká piva se lidé budou rozhodovat, jejich hlasování a komentáře nám navíc pomohou i do budoucna v přípravě našich dalších speciálů v rámci Volby sládků,“ uvádí sládková Lenka Straková.
Prazdroj tak po listopadové spolupráci s Pivovarem Matuška přichází v krátké době s dalším netradičním projektem, který veřejnosti přibližuje pivní speciály i samotné vaření piva. Hlasování probíhá na internetu po celý leden, kdy si lidé na interaktivní webové stránce postupně vybírají jednotlivé parametry piva. Nejprve si zvolí jednu ze dvou základních kategorií piv – spodně nebo svrchně kvašené. Poté přijdou na řadu další aspekty jako je barva piva, stupňovitost nebo obsah alkoholu. Samotný proces hlasování probíhá hravou formou a všechny možnosti jsou vždy pečlivě vysvětleny.
Lednovým hlasováním ale Rozmarná volba nekončí. „Postupně budeme na webu informovat o tom, v jaké fázi přípravy speciálu jsme a jak probíhá vaření. Kromě toho ze všech hlasujících vybereme několik lidí, které pozveme do pivovaru, aby se vaření speciálu sami zúčastnili. Myslím, že to pro ně bude opravdu originální zážitek,“ dodává Lenka Straková.