Oblíbený Radegast Ratar má nově vylepšenou recepturu

Pivovar Radegast uvádí na trh Ratar s vylepšenou recepturou. V restauracích i obchodech je nově k dostání jako hořký ležák, který v nezávislém testování svou chutí výrazně předčil původní „desítkovou“ verzi.

Ratar, jehož název se inspiroval u středověkého kmene z Polabí uctívajícího slovanského boha Radegasta, byl poprvé uveden na trh v roce 2020. Jeho charakteristickou vlastností byla výrazná hořkost. Podle původní receptury dosahovala 50 jednotek IBU, ale tato hodnota se ukázala být pro část pivařů příliš vysoká. Sládci pivovaru se proto rozhodli inovovat recepturu, která se dle prvních reakcí pivařů velmi vydařila.

„Na nový Ratar máme od spotřebitelů velmi pozitivní reakce. Chválí výrazné zlepšení dílčích atributů chuti, jako jsou celková hořkost, pitelnost a plnost. Nový Ratar má 42 jednotek hořkosti. Zůstává nejhořčejším pivem našeho portfolia, ale je výrazně pitelnější. Stejně jako ke správným rozhodnutím musí člověk dozrát, tak dozrál i Ratar ve výborný ležák,“ říká senior brand manažer značky Radegast Petr Klíma a dodává: „Jsme rádi, že testování vyšlo takto pozitivně. Věříme, že Ratar osloví i řadu nových příznivců hořkého piva nejen v našem domácím regionu.“

Nový ležák Ratar se vaří v Pivovaru Radegast v Nošovicích ze světlého sladu plzeňského typu, vyrobeného na míru ve vlastní sladovně s přídavkem barevného a karamelového sladu. Pro chmelení sládci zvolili chmel Polaris, stejně jako v předchozí „desítkové“ variantě. „Tento chmel vyniká svým specifickým aroma. Kromě typické chmelové vůně zaujme i osvěžujícím mentolovým, kořeněným a borovicovým nádechem. Tato odrůda i ve vysokých dávkách, kdy je pivo intenzivně hořké, nepřenáší do finálního produktu přílišnou drsnou, tedy ulpívající hořkost,“ vysvětluje sládek Petr Kwaczek, který se podílel na původní i vylepšené receptuře.

Nový Ratar se stupňovitostí 11,25 a obsahem alkoholu 4,5 % obj. je do obchodů distribuován v půllitrových plechovkách i lahvích. Od února je také na čepu v hospodách po celé České republice. Kromě obchodů a výčepů restaurací se mohou spotřebitelé s Ratarem setkat i na vybraných českých festivalech.

Zdroj: 

Tisková zpráva pivovaru